GRUP SE7EN 1.Aşağıdakilerden hangisi havaalanında yangın tehlikesi oluşturmaz? A.Yakıt ikmali B.Aşırı ısınmış uçak iniş takımları C.Yakıt buharı D.Personelin cebinde taşıdığı çakmak Cvp.D 2.Aşağıdakilerden hangisi yangınla mücadele için gerekli değildir? A. Elektrik tesisatındaki arızalar haber verilmemelidir. B. Yangın alarmlarının yerleri bilinmelidir. C. FOD’ların temizliğine dikkat edilmelidir D. Apronda veya apron etrafındaki araçlaarda sigara içilmemelidir. Cvp.A 3.Uçak tekerlek yangınlarının oluşabilmesi için uçak hangi ağırlığa yakın olmalıdır? A.Max.Landing W. B.Basic Empty W. C.Max Take-Off W. D.Dry Operating W. Cvp.C 4. Havaalanaı kurtarma ve yangınla mücadele biriminin ismi nedir? A.HKYM B.RFF C.YKM D.FFR Cvp.B 5. Tekerlerdeki aşırıısınma aşağıdakilerden hangisinin oluşmasına neden olur? A.Tekerleğin erimesine B.Sibopların patlamasına C.Tekerlekten kıvılcım çıkmasına D. İniş takımlarının kırılmasına Cvp.B 6 ikmal hortumunun kaç metre çevresi . Yakıt ikmal sahası olarak adlandırılır? A.1 B.2 C.3 D.4 Cvp.C 7. Yakıt yüklemesi yapılırken APU ne şekilde olmalıdır? A. İkmal süres,nce açık olmalıdır B. İkmal öncesi kapatılıp ,sonra açılmalıdır. C.ikmal bitene kadar açık olmalıdır D.ikmal sonrası 30 dk boyu kapalı tutulmalıdır. Cvp. B 8. Uçakta yolcu verken yakıt ikmali için gereklilikleri hangi otorite belirlemiştir ? A. FAA B. ICAO C.IATA D.EASA Cvp.C 9. Uçakta yolcu varken yükleme yapılıyorsa,Aşağıdakilerden hangisi yapılmamalıdır? A.Uçak merdiveni uçağa akın halde bulunmalıdır. B. Pilot işlemlerden haberdar edilmelidir. C. Yetkili havayolu personeli uçağın başında olmalıdır. D. Transit yolcular uçaktan tahliye edilmelidir. Cvp.D 10. Uçağa kapasitesinden fazla yakıt yüklenirse, aşağıdakilerden hangisi gerçekleşir? A.Yakıt dökülür B.Yakıt tankı patlar C.Yakıt tankında çatlaklar meydana gelir D. Kanatlar kırılır. Cvp.A
GRUP SE7EN 1) Aşağıdakilerden hangisi motorların çekim alanından korunmak için uygulanan standartlardan biri değildir?
A.) Takozlar, uçağın ana dikmesine Anti Collision Beacons ışıkları sönmeden yerleştirilir. B.) Uçağa, hiçbir zaman motorları durmadan yaklaşılmaz. C.) Jet ingestion’ın çekim alanının etkili olduğu mesafeye yaklaşılmaz. D.) Başı boş ekipmanlar tehlikeli bölgelerden uzak tutulur. Cevap: A 2) Görevleri nedeniyle sadece üç personelin motorlar durmadan burun hizasına geçebilme izni bulunur. Aşağıdakilerden hangisi bu personellerden değildir?
A.) G.P.U'yu bağlayan personel B.) Ön tekerlek takozlarını yerleştiren personel C.) Kılavuz personel D.) Head-set personeli Cevap: C 3) Pervanelerin tehlikelerinden korunabilmek için gereken kurallar vardır. Aşağıdakilerden hangisi bu kurallardan değildir?
A.) Pervane durmuş olsa bile hiçbir şekilde pervanenin altından veya arasından geçmeyip etrafındaki yoldan geçilmelidir. B.) Pervaneler tamamen durana kadar bekleyiniz. C.) Çarpışma ikazı ışıkları sönene kadar uçağa yaklaşmamalıdır. D.) Pervane el ile durdurulabilir. Cevap: D 4) Pervane motoru çalıştığı zaman, pervanelerin çevresindeki tehlikeli alan kaç metredir? A.) 2 B.) 5 C.) 3 D.) 4 Cevap: D 5) Sadece doğrudan uçağın hazırlanması için gerekli olan ekipmanlar “Sınırlandırılmış Ekipman Sahası (SES)” içerisine girebilir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi SES içine giremez ? A.) Yakıt aracı B.) Hat bakım C.) İkram D.) Konveyör Cevap: B 6) Uçak emniyet sahası ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A.) Bu saha ekipmanlar için kırmızı ve yayalar için ise mavi renkle gösterilmiştir. B.) Herhangi bir aracı uçağa yanaştırırken veya aracı uçaktan çekerken, aracın sürati yürüme hızında olmalıdır. C.) Ekipmanlar için sınırlandırılmış ekipman alanına göre emniyetli mesafe bırakılarak, konumlandırılmalıdır. D.) Yayalar, uçak motorları çalışmasa bile emniyet sahasının dışında kalmalıdır. Cevap: A 7) Uçağa teslim edilen tek parça bagajın azami ağırlığı, yerel otoritelerce ya da hava yolu işletmeler tarafından farklı bir düzenleme yapılmamış ise kaç kg'dan fazla olmamalıdır. A.) 23 B.) 25 C.) 32 D.) 40 Cevap : C
8.) I. Uçak gelmeden önce ilk olarak yapılır, II. Marshalling personelinin sorumluluğu altındadır, III. FOD kontrolü yapmak aprondaki tüm personelin görevidir, Yukarıda FOD kontrolü ile ilgili verilen bilgilerden hangileri doğrudur? A.) I. B.) I. II. ve III. C.) II. ve III. D.) I. ve III. Cevap : B 9.) Aşağıdakilerden hangisi yer hizmetleri araç ve ekipman kullanımı esnasında ortaya çıkabilecek tehlikelerden kaçınılması için uyulması gereken genel emniyet kurallarından biri değildir? A.) Personel yaptığı işe uygun kıyafet giymelidir. B.) Motorlu ekipmanlar, sürüş konumunda bir personelin olmaması durumunda çalışır durumda bırakılmamalıdır. C.) Kullanımda olmayan her aracın park frenleri çekilmiş olmalıdır. D.) Kılavuz personel her zaman aracı kullanan operatörün görüş alanında durmak zorunda değildir.
10.) Aşağıda apron emniyeti ile ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır? A.) Araçlar sadece kullanım amacına ve o kullanım el kitaplarındaki kurallara göre hizmet vermelidir. B.) Araçların kullanımı esnasında taksi yapan uçakların, uçağa binen ya da inen yolcuların hareket alanı ihlâl edilmemelidir. C.) Kullanılan tüm araç, gereç ve ekipman alandaki bütün personel tarafından kullanılabilir. D.)Kullanımda olmayan her aracın park frenleri çekilmiş olmalıdır. Cevap: C
Grup SE7EN Soru 1) I.Zorlu ekipmanlar dışındaki tüm ekipmanlar manevra sahasını terk etmelidir. II.Araç ve ekipman hızları düşürülmelidir. III.Motorlu araçlar üzerindeki tüm ışıklar yakılmalıdır.
Yukarıdakiler hangi olumsuz hava koşulunda alınması gereken tedbirlerdir?
A) Şimşek/yıldırım B) Düşük görüş C) Şiddetli rüzgar D) Kar ve buzlanma
Doğru Cevap: B
Soru 2) Yağmur, kar, kum fırtınası ya da sisten dolayı görüş kaç metrenin altına düşerse düşük görüş diyebiliriz?
A) 500 B) 300 C) 900 D) 800
Doğru Cevap: D
Soru 3) Şiddetli rüzgar saatte kaç kilometre hızı aşan rüzgardır?
A) 55 B) 85 C) 75 D) 95
Doğru Cevap: C
Soru 4) I.Ek takoz konulur. II.Park frenleri çekilir. III.Uçaktan ağırlık alınır.
Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri şiddetli rüzgar gelmeden önce uçağı emniyet altına almak için yapılması gerekir?
A) Yalnız III B) I ve III C) Yalnız I D) I ve II
Doğru Cevap: D
Soru 5) Şimşek/yıldırım aktivitelerinin operasyon alanının 8 km yakınında gerçekleşmesi halinde ortaya çıkar.Bu tanım aşağıdakilerden hangisine aittir?
A) Alarm B) Operasyonu durdurma C) Operasyonu erteleme D) Hava temiz
YanıtlaSilGRUP SE7EN
1.Aşağıdakilerden hangisi havaalanında yangın tehlikesi oluşturmaz?
A.Yakıt ikmali
B.Aşırı ısınmış uçak iniş takımları
C.Yakıt buharı
D.Personelin cebinde taşıdığı çakmak
Cvp.D
2.Aşağıdakilerden hangisi yangınla mücadele için gerekli değildir?
A. Elektrik tesisatındaki arızalar haber verilmemelidir.
B. Yangın alarmlarının yerleri bilinmelidir.
C. FOD’ların temizliğine dikkat edilmelidir
D. Apronda veya apron etrafındaki araçlaarda sigara içilmemelidir.
Cvp.A
3.Uçak tekerlek yangınlarının oluşabilmesi için uçak hangi ağırlığa yakın olmalıdır?
A.Max.Landing W.
B.Basic Empty W.
C.Max Take-Off W.
D.Dry Operating W.
Cvp.C
4. Havaalanaı kurtarma ve yangınla mücadele biriminin ismi nedir?
A.HKYM
B.RFF
C.YKM
D.FFR
Cvp.B
5. Tekerlerdeki aşırıısınma aşağıdakilerden hangisinin oluşmasına neden olur?
A.Tekerleğin erimesine
B.Sibopların patlamasına
C.Tekerlekten kıvılcım çıkmasına
D. İniş takımlarının kırılmasına
Cvp.B
6 ikmal hortumunun kaç metre çevresi . Yakıt ikmal sahası olarak adlandırılır?
A.1
B.2
C.3
D.4
Cvp.C
7. Yakıt yüklemesi yapılırken APU ne şekilde olmalıdır?
A. İkmal süres,nce açık olmalıdır
B. İkmal öncesi kapatılıp ,sonra açılmalıdır.
C.ikmal bitene kadar açık olmalıdır
D.ikmal sonrası 30 dk boyu kapalı tutulmalıdır.
Cvp. B
8. Uçakta yolcu verken yakıt ikmali için gereklilikleri hangi otorite belirlemiştir ?
A. FAA
B. ICAO
C.IATA
D.EASA
Cvp.C
9. Uçakta yolcu varken yükleme yapılıyorsa,Aşağıdakilerden hangisi yapılmamalıdır?
A.Uçak merdiveni uçağa akın halde bulunmalıdır.
B. Pilot işlemlerden haberdar edilmelidir.
C. Yetkili havayolu personeli uçağın başında olmalıdır.
D. Transit yolcular uçaktan tahliye edilmelidir.
Cvp.D
10. Uçağa kapasitesinden fazla yakıt yüklenirse, aşağıdakilerden hangisi gerçekleşir?
A.Yakıt dökülür
B.Yakıt tankı patlar
C.Yakıt tankında çatlaklar meydana gelir
D. Kanatlar kırılır.
Cvp.A
GRUP SE7EN
YanıtlaSil1) Aşağıdakilerden hangisi motorların çekim alanından korunmak için uygulanan standartlardan biri değildir?
A.) Takozlar, uçağın ana dikmesine Anti Collision Beacons ışıkları sönmeden yerleştirilir.
B.) Uçağa, hiçbir zaman motorları durmadan yaklaşılmaz.
C.) Jet ingestion’ın çekim alanının etkili olduğu mesafeye yaklaşılmaz.
D.) Başı boş ekipmanlar tehlikeli bölgelerden uzak tutulur.
Cevap: A
2) Görevleri nedeniyle sadece üç personelin motorlar durmadan burun hizasına geçebilme izni bulunur. Aşağıdakilerden hangisi bu personellerden değildir?
A.) G.P.U'yu bağlayan personel
B.) Ön tekerlek takozlarını yerleştiren personel
C.) Kılavuz personel
D.) Head-set personeli
Cevap: C
3) Pervanelerin tehlikelerinden korunabilmek için gereken kurallar vardır. Aşağıdakilerden hangisi bu kurallardan değildir?
A.) Pervane durmuş olsa bile hiçbir şekilde pervanenin altından veya arasından geçmeyip etrafındaki yoldan geçilmelidir.
B.) Pervaneler tamamen durana kadar bekleyiniz.
C.) Çarpışma ikazı ışıkları sönene kadar uçağa yaklaşmamalıdır.
D.) Pervane el ile durdurulabilir.
Cevap: D
4) Pervane motoru çalıştığı zaman, pervanelerin çevresindeki tehlikeli alan kaç metredir?
A.) 2
B.) 5
C.) 3
D.) 4
Cevap: D
5) Sadece doğrudan uçağın hazırlanması için gerekli olan ekipmanlar “Sınırlandırılmış Ekipman Sahası (SES)” içerisine girebilir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi SES içine giremez ?
A.) Yakıt aracı
B.) Hat bakım
C.) İkram
D.) Konveyör
Cevap: B
6) Uçak emniyet sahası ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A.) Bu saha ekipmanlar için kırmızı ve yayalar için ise mavi renkle gösterilmiştir.
B.) Herhangi bir aracı uçağa yanaştırırken veya aracı uçaktan çekerken, aracın sürati yürüme hızında olmalıdır.
C.) Ekipmanlar için sınırlandırılmış ekipman alanına göre emniyetli mesafe bırakılarak, konumlandırılmalıdır.
D.) Yayalar, uçak motorları çalışmasa bile emniyet sahasının dışında kalmalıdır.
Cevap: A
7) Uçağa teslim edilen tek parça bagajın azami ağırlığı, yerel otoritelerce ya da hava yolu işletmeler tarafından farklı bir düzenleme yapılmamış ise kaç kg'dan fazla olmamalıdır.
A.) 23
B.) 25
C.) 32
D.) 40
Cevap : C
8.) I. Uçak gelmeden önce ilk olarak yapılır,
II. Marshalling personelinin sorumluluğu altındadır,
III. FOD kontrolü yapmak aprondaki tüm personelin görevidir,
Yukarıda FOD kontrolü ile ilgili verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
A.) I.
B.) I. II. ve III.
C.) II. ve III.
D.) I. ve III.
Cevap : B
9.) Aşağıdakilerden hangisi yer hizmetleri araç ve ekipman kullanımı esnasında ortaya çıkabilecek tehlikelerden kaçınılması için uyulması gereken genel emniyet kurallarından biri değildir?
A.) Personel yaptığı işe uygun kıyafet giymelidir.
B.) Motorlu ekipmanlar, sürüş konumunda bir personelin olmaması durumunda çalışır durumda bırakılmamalıdır.
C.) Kullanımda olmayan her aracın park frenleri çekilmiş olmalıdır.
D.) Kılavuz personel her zaman aracı kullanan operatörün görüş alanında durmak zorunda değildir.
10.) Aşağıda apron emniyeti ile ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A.) Araçlar sadece kullanım amacına ve o kullanım el kitaplarındaki kurallara göre hizmet vermelidir.
B.) Araçların kullanımı esnasında taksi yapan uçakların, uçağa binen ya da inen yolcuların hareket alanı ihlâl edilmemelidir.
C.) Kullanılan tüm araç, gereç ve ekipman alandaki bütün personel tarafından kullanılabilir.
D.)Kullanımda olmayan her aracın park frenleri çekilmiş olmalıdır.
Cevap: C
9. soru
SilCevap D
Grup SE7EN
YanıtlaSilSoru 1)
I.Zorlu ekipmanlar dışındaki tüm ekipmanlar manevra sahasını terk etmelidir.
II.Araç ve ekipman hızları düşürülmelidir.
III.Motorlu araçlar üzerindeki tüm ışıklar yakılmalıdır.
Yukarıdakiler hangi olumsuz hava koşulunda alınması gereken tedbirlerdir?
A) Şimşek/yıldırım
B) Düşük görüş
C) Şiddetli rüzgar
D) Kar ve buzlanma
Doğru Cevap: B
Soru 2)
Yağmur, kar, kum fırtınası ya da sisten dolayı görüş kaç metrenin altına düşerse düşük görüş diyebiliriz?
A) 500
B) 300
C) 900
D) 800
Doğru Cevap: D
Soru 3)
Şiddetli rüzgar saatte kaç kilometre hızı aşan rüzgardır?
A) 55
B) 85
C) 75
D) 95
Doğru Cevap: C
Soru 4)
I.Ek takoz konulur.
II.Park frenleri çekilir.
III.Uçaktan ağırlık alınır.
Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri şiddetli rüzgar gelmeden önce uçağı emniyet altına almak için yapılması gerekir?
A) Yalnız III
B) I ve III
C) Yalnız I
D) I ve II
Doğru Cevap: D
Soru 5)
Şimşek/yıldırım aktivitelerinin operasyon alanının 8 km yakınında gerçekleşmesi halinde ortaya çıkar.Bu tanım aşağıdakilerden hangisine aittir?
A) Alarm
B) Operasyonu durdurma
C) Operasyonu erteleme
D) Hava temiz
Doğru Cevap: A